H προσφορά ως δράση (Service as Action)

 

Η Προσφορά ως Δράση

Στο MYP η δράση είναι βασικό συστατικό της μαθησιακής διαδικασίας, τόσο ως μέρος της εκπαιδευτικής φιλοσοφίας του προγράμματος όσο και ως πρακτικό αποτέλεσμα της μάθησης. Σκοπός του MYP είναι να βοηθήσει τους μαθητές να διαμορφώσουν τη δική τους προσωπική αντίληψη, να γνωρίσουν τον εαυτό τους και να αντιληφθούν την ευθύνη τους προς την κοινότητα στην οποία ζουν. Καθώς οι μαθητές αποκτούν μεγαλύτερη επίγνωση και κατανοούν καλύτερα το πλαίσιο και τις υποχρεώσεις τους, χειραφετούνται, ώστε να ενεργούν με τρόπο υπεύθυνο και θετικό.

Στο πλαίσιο της δράσης, οι μαθητές μπορεί:

  • να δείχνουν αλληλεγγύη στους συνανθρώπους τους
  • να κάνουν μικρής κλίμακας αλλαγές στη συμπεριφορά τους
  • να αναλαμβάνουν μεγαλύτερες και σημαντικότερες ευθύνες
  • να ενεργούν με δική τους πρωτοβουλία
  • να ενεργούν με συλλογική πρωτοβουλία ή διάθεση
  • να υλοποιούν το πλάνο δράσης τους
  • να προτείνουν αλλαγές σε ένα υπάρχον σύστημα
  • να προτρέπουν σε δράση άτομα με θέση μεγαλύτερης ισχύος.

Μέσω της προσφοράς ως δράση, οι μαθητές μπορούν να κάνουν συσχετισμούς ανάμεσα σε όσα μαθαίνουν στην τάξη και την εμπειρία από την επαφή με την κοινότητα. Όταν συνδέεται με τη μάθηση στην αίθουσα διδασκαλίας, η εμπειρία της προσφοράς προσφέρει ευκαιρίες για την εφαρμογή εννοιών, δεξιοτήτων και γνώσης. Οι μαθητές εξετάζουν την πολυπλοκότητα της κοινότητας, αποκτούν αυτογνωσία, καλλιεργούν υπάρχουσες και νέες δεξιότητες, αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και υπευθυνότητα, καθώς αναδεικνύονται σε «φορείς» του «πραγματικού κόσμου» εκτός σχολείου.

Όταν η εμπειρία της προσφοράς έχει νόημα και σκοπό για όλους τους εμπλεκόμενους, τότε η εμπειρία του αναστοχασμού προσφέρει ικανοποίηση. Καθώς αναλογίζονται την εμπειρία της προσφοράς, οι μαθητές αποκτούν μεγαλύτερη επίγνωση της κοινότητας και του κόσμου στον οποίο ζουν, του ρόλου και των υποχρεώσεών τους για τη βελτίωση της ζωής των ιδίων και των άλλων ανθρώπων.

Μαθησιακά αποτελέσματα MYP σε σχέση με την προσφορά ως δράση

Μέσω της ενασχόλησής τους με την έμπρακτη προσφορά, οι μαθητές του MYP θα πρέπει:

  • να αποκτήσουν επίγνωση των δυνατών σημείων τους και των τομέων που επιδέχονται βελτίωση
  • να αναλάβουν προκλήσεις με τις οποίες θα καλλιεργηθούν νέες δεξιότητες
  • να συζητήσουν, να αξιολογήσουν και να σχεδιάσουν δραστηριότητες με μαθητική πρωτοβουλία
  • να επιμείνουν στη δράση
  • να εργαστούν συλλογικά
  • να αναπτύξουν παγκόσμια αντίληψη μέσω της οικουμενικής συνείδησης, της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης
  • να λαμβάνουν υπόψη τις ηθικές προεκτάσεις των πράξεών τους